Site Loader

Nu stiu altii cum sunt, dar eu am mancat de Paste cam diversificat si acum ma caiesc 🤪. Imi pare rau, zic iar ca nu o sa mai fac niciodata si ma gandesc cu groaza ca data viitoare voi proceda la fel 🤣.

Pai cine m-a pus sa fac Pastele in Moldova noastra? Nu stiam eu, ca de la mesele pregatite de bunica, in copilarie, abia ma ridicam?

Am avut gazde minunate in Botosani si cu oameni frumosi, voie buna, vin de casa si bucate alese nu poti decat sa te simti extraordinar!

Imi rasuna in cap numai vorbele lui Vin Diesel din parodia aia cu The Rock: “puteai sa crapi disperatule!” 🤣

De maine intru iar pe dieta Hipocalorica.

Va astept pe grup sa ne sfatuim si sa ne dam idei cum sa slabim rapid, nu de alta, dar vine vara si va trebui sa incapem in costumele de baie.

Pentru cei ce nu au calatorit de mult sau niciodata cu masina din Bucuresti la Botosani sau Iasi, am sa mentionez ca nu exista autostrada. Prietenii nostri au facut 9 ore din Botosani pana in Bucuresti, fara oprire, noi am preferat sa ne oprim o noapte in Slanic Moldova si sa vizitam cateva obiective turistice care noua ni s-au parut foarte interesante.

Va las aici cateva poze din excursia noastra prin Moldova.❤️

In Piatra Neamt am gasit un centru istoric frumos si ingrijit, dar si muzeul Cucuteni care ne-a impresionat foarte tare. Intr-o cladire istorica de o frumusete rara, renovata de curand, am descoperit obiecte extraordinar de frumos lucrate, folosite de inaintasii nostri pentru depozitarea si servirea alimentelor, dar si obiecte de cult folosite la ritualuri in urma cu mai bine de 7000 de ani.

Cultura Cucuteni apartine uneia dintre cele mai vechi civilizatii ce a trait din 5.200 pana în 3.200 î.e. n., cu cateva sute de ani inainte de Egiptul Antic, si se intindea pe teritoriile actuale ale Romaniei, Republicii Moldova si Ucrainei.
Primele vestigii au fost descoperite in orasul Cucuteni de langa Iasi in 1884 e.n.

Am vizitat si Cetatea dacica Petrodava. Ne-am ghidat cu ajutorul aplicatiilor de pe telefon, caci nu exista indicatoare sau pancarde care sa indice locatia cetatii. Am gasit sus in varful unui deal cateva pietre asezate in forma unui zid de mici dimensiuni si un peisaj ce iti taia respiratia.

Am vizitat si Gradina Zoologica Dragos Voda din Neamt. Am vazut aici o nurca, un porc mistret, multe caprioare si zimbri.

In Tarpesti am vizitat gospodaria familiei Popa, unde am descoperit colectii impresionante de obiecte vechi si sculpturi in piatra si lemn realizate de catre proprietar.

In Botosani nu ne-am plimbat prea mult, in schimb am mancat numai bunatati. In afara de mancarurile cu care eram obisnuit de Paste, am gustat si un preparat nou pentru mine, foarte interesant: friptura din pulpa de porc imbatata cu vin rosu de tara si garnisita cu cartofi si mere la cuptor.

Am mers la o biserica foarte interesanta, Ortodoxa de rit vechi, din cartierul lipovenilor.

Cel mai impresionant oras vizitat in excursia noastra prin Moldova a fost Iasiul. Am fost uimiti de frumusetea orasului si de multitudinea de cladiri istorice frumos restaurate.

Pe drumul de intoarcere in Bucuresti am vizitat si castelul Sturdza de la Miclauseni, Palatul Cantacuzino din parcul dendrologic Hemeius si salina din Targu Ocna.

Am innoptat in Slanic Moldova, o statiune turistica ce a inceput sa se reinventeze. Am fost cazati la un hotel reabilitat de curand, ne-au placut camerele, piscina si restaurantul, dar din pacate personalul din statiune nu este inca pregatit pentru un flux mare de clienti cu pretentii.
Majoritatea turistilor pe care i-am intalnit erau pensionari veniti cu bilete de tratament. Accesul la izvoarele tamaduitoare este liber, dar aspectul acestora lasa de dorit.

Mancarea la hotel a fost extraordinar de buna, insa micii si berea de la unica terasa din parc s-au lasat asteptati nu mai bine de o ora, nu le-am mai facut poze, caci va imaginati cu ce foame am infulecat cina. Ne-au amuzat foarte tare insa titlurile meniurilor: Halba ca zapada si cei 7 mici, soacra cu 3 carnati si o bere, micul cel voinic si berile de aur 🤣

Creveti cu dovlecel, ardei rosu si tartina cu rosii si ceapa.

Omleta taraneasca cu legume.

In drumul nostru spre casa am facut o ultima oprire in Sarata Monteoru, o statiune turistica care a adormit precum Herculane.
Am fotografiat ultimele cladiri istorice ramase din vremurile boierului Monteoru, un om de afaceri grec, ce a investit in potentialul turistic al Saratei, dar si in petrolul descoperit in statiunea balneara.

Vezi si alte retete dieta in vacanta
array(1) { [0]=> object(WP_Term)#7283 (16) { ["term_id"]=> int(82) ["name"]=> string(16) "dieta in vacanta" ["slug"]=> string(16) "dieta-in-vacanta" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(82) ["taxonomy"]=> string(8) "category" ["description"]=> string(214) "Dieta in vacanta, fie ea vegan, low carb sau keto. Credem ca ideile noastre te pot ajuta sa tii dieta indiferent unde te vei afla in concediu. Iti aratam si pe unde ne-am plimbat ca sa te incurajam sa faci miscare." ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(18) ["filter"]=> string(3) "raw" ["cat_ID"]=> int(82) ["category_count"]=> int(18) ["category_description"]=> string(214) "Dieta in vacanta, fie ea vegan, low carb sau keto. Credem ca ideile noastre te pot ajuta sa tii dieta indiferent unde te vei afla in concediu. Iti aratam si pe unde ne-am plimbat ca sa te incurajam sa faci miscare." ["cat_name"]=> string(16) "dieta in vacanta" ["category_nicename"]=> string(16) "dieta-in-vacanta" ["category_parent"]=> int(0) } }

Ana Maria

"Incerc sa adopt un stil de viata cat mai sanatos, sa consum in fiecare zi legume, sa inlocuiesc din cand in cand proteinele animale cu cele vegetale si sa consum cat mai putini carbohidrati. Mananc in general disociat si tin fasting hipocaloric atunci cand simt ca pot incepe o cura de slabire."