Site Loader

Vacanta tenerife decembrie 2022

La finalul anului 2022 am vizitat Tenerife. Desi era decembrie si se anuntau multe ploi, am avut noroc de vreme buna si am putut vizita aproape toata lista de obiective propuse. Am reusit sa urcam pe vulcanul Teide, sa ne plimbam prin superbele paduri din Anaga, sa facem plaja, sa ne dam pe toboganele din Siam Park, dar si sa vizitam minunatele gradini zoologice Jungle Park si Loro Park.

Insula are ca element turistic central craterul Teide, pe care il poti repera cu usurinta din partea de sud a insulei aproape oriunde te-ai afla. Peisajele de pe munte sunt apropiate de cele selenare, iar pe masura ce cobori spre plaje apar pe rand padurile de brazi, apoi cactusii, palmierii si aloe vera.

Mancarea in Tenerife este ieftina in supermarketuri, chiar mai ieftina fata de magazinele din Romania. Daca esti la dieta vei gasi sigur ceva potrivit regimului tau. Fructele si legumele au fost foarte gustoase. Mezelurile si branzeturile caracteristice Spaniei se gaseau peste tot la preturi foarte bune, dar gaseai la supermarket si carne pentru gratar. De fapt chiar am descoperit ca si locuitorii din Tenerife sunt mari grataragii. Sunt locuri de picnic si gratare peste tot si multi amatori, unii veniti doar sa petreaca la cate o zi de nastere, altii sa iasa in natura si altii sa campeze cu rulotele.

La restaurantele la care am fost noi aveau preturi decente si preparate super gustoase.
Restaurantul nostru preferat a fost “Meson El monasterio”, l-am apreciat atat pentru preparatele delicioase cat si pentru locul inedit in care isi desfasoara activitatea, fosta resedinta a calugarului Fray Antonio el Gomero. Noi am servit masa pe terasa, dar am vizitat apoi si interiorul restaurantului si terasa.

El Monasterio

Am fost intampinati cu paine calda de casa, untura si unt. Recunosc am gustat si nu am regretat!

salata de creveti cu maioneza si salata verde
salata de creveti reci cu sos roz si salata verde
coaste fragede de miel
coaste de miel
carne frageda de vita

Vinul manastiresc a fost chiar deosebit de aromat si nu mi-a trebuit mai mult de un pahar sa incep sa vorbesc in spaniola :))

Masca

Satul Masca este situat in masivul Teno, unul dintre cei trei vulcani, care au dat nastere insulei.  Acum se poate ajunge cu masina pana in sat, dar pe vremuri era cel mai sigur loc din Tenerife, pe langa faptul ca accesul era foarte dificil, in acest sat isi ascundeau piratii prada. Am facut un mic traseu pe jos, la inceput pe asfalt, apoi pe carari de munte printre cactusi si terasele agricole ale locuitorilor din zona.

Am incercat si celebrul suc de cactus. Soarele ne cam ofilise pe traseu asa ca sucul asta cu gheata a fost numai bun. Gustul a fost super, dar suspectez ca a avut si mult colorant si indulcitor 🙂

suc de cactus in Masca

Majoritatea locuitorii insulei isi castiga traiul din turism, dar si din productiile de banane. Am ramas impresionata de faptul ca au construit foarte multe terase pe versanti pentru a practica agricultura.

Teide

Daca vrei sa urci cu telecabina pe Teide iti recomand sa rezervi din timp biletele, deoarece este posibil sa nu gasesti locuri la fata locului. De asemanea din locul in care te lasa telecabina trebuie sa rezervi accesul catre crater. Rezervarea se face online cu cateva luni inainte. Este un drum destul de abrupt cu o diferenta de nivel de 173m pe o distanta de 614m si este posibil sa experimentezi stari de ameteala si tulburari de respiratie, motiv pentru care eu m-am oprit destul de des, dar chiar si asa nu am urcat mai mult de o ora . Altitudinea varfului este de 3555, iar privelistea este senzationala. Din locul de plecare al telecabinei sunt multe trasee si locuri de de facut fotografii inedite. Trebuie sa iti mai spun si ca vremea la aceasta altitudine este imprevizibila si este posibil sa nu functioneze telecabina in ziua in care ai rezervare. Noi am patit-o, am primit sms in timp ce eram pe drum spre telecabina, asa ca a trebuit sa reprogramam pentru ziua urmatoare fara niciun cost suplimentar.

vacanta tenerife

La telecabina gasesti doua magazine cu suvenire si obiecte utile pe munte, dar si o cantina cu sandwichuri, dulciuri, apa si bauturi calde.

Eu am ales un ceai de fructe si un sandwich vegan cu chifla integrala, pasta de sfecla rosie, tofu si fetica. A costat 5.8 euro si a fost absolut delicios.

Anaga

In partea de nord a insulei, vegetatia este total diferita, padurile de laur acoperite cu muschi oferind ochilor imagini fantastice, parca desprinse din povesti.

Sunt nenumarate trasee si poteci pe care te poti plimba pentru a-ti relaxa mintea, peisajele sunt spectaculoase.

Sendero de los Sentidos

Camino viejo al Pico del Inglés

vacanta tenerife

La Playa de Benijo ne-a fost recomandat un resturant traditional numit El Mirador. Am incercat si celebrele sosuri spaniole la aperitiv, chiar daca pentru asta a trebuit sa mananc si paine.

Am mai incercat si caracatita cu ulei de masline si un platou cu peste si fructe de mare impreuna cu sotul. Mie mi s-a parut fantastica mancarea si am apreciat privelistea de care ne-am bucurat in timpul mesei.

caracatita
platou cu peste si fructe de mare

Garachico

Garachico este un orasel pitoresc, istoric din sud vestul insulei cu bazine naturale la malul marii, strazile pietruite, cladirile vechi si biserici impozante.

Am mancat pe plaja la o terasa foarte moderna spre surprinderea noastra, intr-un oras in care totul este traditional si istoric.

Sotul a ales tacos cu carne de rata, ceapa, rosii si pasta de avocado.

taco de pato

Eu am inceract tonul cu sos de legume pasate. Sub bucatile de tot erau si 2 cartofi fierti.

ton cu sos de legume pasate

Pun aici si bonul ca sa iti faci o parere despre preturi

Mirador Archipenque, Los Gigantes

Am mers la Mirador Archipenque sa facem poze cu Los Gigantes, dar ne-am oprit sa bem si un suc natural, eu am ales mango, iar sotul a ales papaya. Terasa era foarte micuta si nu avea o bucatarie prea mare, asa ca nu am avut asteptari foarte mari de la mancare, insa preturile au fost mici, iar mancarea buna.

cocido espanol - mancare de naut
cocido espanol – mancare de naut

sucuri naturale de mango si papaya

paella

Pun aici si bonul sa iti faci o parere despre preturi.

Santa Cruz de Tenerife

Capitala insulei este un oras frumos si ingrijit cu un port mare si frumos in care am vazut multe vase imense de croaziera. Am baut o cafea la terasa in centru cu 2 euro!

Loro park, Jungle park si Siam park

Am citit multe impresii despre parcurile rivale Loro si Jungle, majoriatea spuneau ca Loro este pe departe cel mai frumos parc. Noi am vizitat mai intai Jungle park si poate si asta a contat. Mi-a placut enorm cum este amenajat acest parc, poduri suspendate, vegetatie luxurianta, spatii de relaxare, sculpturi si ornamente, cascade si pesteri artificiale, care pe mine m-au facut sa ma simt ca intr-o jungla Hollywoodiana. Interactiunea cu lemurii a fost ceva deosebit si am fost extrem de emotionata sa vad ca au venit pe umerii mei, din pacate nu aveai voie sa ii atingi, asa ca am facut pe copacul cateva minute :)).

Loro park este cu adevarat foarte frumos, dar ceea ce impresioneaza cel mai mult sunt spectacolele: delfini, lei de mare, papagali si orci. Nu mint cand va spun ca ne-au dat lacrimile, spaniolii stiu sa te ia la sentiment, nu degeaba au rupt inimi telenovelele atata amar de vreme :)).

Siam park este un parc de distractii cu senzatii tari, daca te simti curajos poti incerca toboganele, iar daca vrei doar sa te relaxezi poti sta pe plaja artificiala, poti incerca piscina cu valuri sau te poti plimba cu colacul pe raul lenes (din punctul meu de vedere a fost cea mai frumoasa experienta). Experienta este cu adevarat fantastica, dar iti recomand sa fii precaut, eu am reusit sa imi luxez un deget 🙂

vacanta tenerife

La parcurile de distractii ai si ceva variante mai de dieta, dar nu o gama prea diversificata.

supa si coaste cu legume la gratar
supa si coaste cu legume la gratar. Berea nu este a mea, o tin pentru un prieten :))

Mai am multe de povestit dar deja articolul asta a devenit cam lung, asa ca va mai las cateva poze si gata. In concluzie recomand Tenerife, preturi bune, mancare delicioasa, o gama diversificata de activitati in aer liber si distractii.

charco el diablo
pyramides de guymar

cuevas de jable

Grandilla de Abona

playa de las americas

playa de teresitas
Vezi si alte retete dieta in vacanta
array(1) { [0]=> object(WP_Term)#7621 (16) { ["term_id"]=> int(82) ["name"]=> string(16) "dieta in vacanta" ["slug"]=> string(16) "dieta-in-vacanta" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(82) ["taxonomy"]=> string(8) "category" ["description"]=> string(214) "Dieta in vacanta, fie ea vegan, low carb sau keto. Credem ca ideile noastre te pot ajuta sa tii dieta indiferent unde te vei afla in concediu. Iti aratam si pe unde ne-am plimbat ca sa te incurajam sa faci miscare." ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(18) ["filter"]=> string(3) "raw" ["cat_ID"]=> int(82) ["category_count"]=> int(18) ["category_description"]=> string(214) "Dieta in vacanta, fie ea vegan, low carb sau keto. Credem ca ideile noastre te pot ajuta sa tii dieta indiferent unde te vei afla in concediu. Iti aratam si pe unde ne-am plimbat ca sa te incurajam sa faci miscare." ["cat_name"]=> string(16) "dieta in vacanta" ["category_nicename"]=> string(16) "dieta-in-vacanta" ["category_parent"]=> int(0) } }

Ana Maria

"Incerc sa adopt un stil de viata cat mai sanatos, sa consum in fiecare zi legume, sa inlocuiesc din cand in cand proteinele animale cu cele vegetale si sa consum cat mai putini carbohidrati. Mananc in general disociat si tin fasting hipocaloric atunci cand simt ca pot incepe o cura de slabire."