Site Loader

City break in Oslo, 4 zile de experiente norvegiene ❤️

Oslo este un oras spectaculos, unde legendele vikingilor si frumusetea naturii se combina perfect cu modernul si civilizatia. In acelasi timp este si unul dintre orasele cele mai scumpe pe care le-am vizitat pana acum.

Daca mergi in city break in Oslo si esti la dieta, iti recomand sa iti faci un plan cu ce alimente decizi sa consumi, altfel vei ajunge sa mananci haotic ce gasesti.

Eu tineam dieta low carb, dar in Oslo nu am reusit sa evit total cartofii si painea. Am compensat insa cu plimbari lungi.

Ce am mancat in city break in Oslo

La sosire, dragii nostri prieteni ne-au intampinat cu o caserola de orez cu legume, super gustoasa. Mare mi-a fost uimirea cand am aflat ca orezul era din ovaz iar gustul era identic cu orezul obisnuit. Mie mi-a placut foarte mult.

Am gasit in magazine produse interesante si am testat lucruri noi.

La micul dejun am incercat o painica de seminte cu foarte putini carbohidrati, foarte crocanta si gustoasa. Am combinat-o cu iaurt, unt cu sare si in una din zile cu gem fara zahar.

Una dintre dimineti ne-a prins la celebrul muzeu al satului din Oslo, Norsk folkmuseum. Intr-una dintre casutele din muzeu, se pregateau lipii traditionale (lefse) si se serveau cu unt. A trebuit sa incercam, asa ca am impartit o bucatica in 2. Gustul a fost super bun, mai ales ca untul era in acelasi timp si usor sarat acrisor, dar si dulceag, foarte interesant.

15 lei a costat bucatica din imagine.

Coty break in oslo

Chiftelute cu gem

Nuputeam sa nu incercam celebrele chiftelute din carne de elan. Le-am mancat asa conform traditiei, cu gem de merisoare, piure de cartofi si sos brun pentru carne.

Chiftelele le-am pregatit in cuptor. Sosul brun se prepara din pliculetul rosu din imagine la care se adauga apa fierbinte si se amesteca pe foc pana se ingroasa.

City break in oslo

Am cumparat o punga de merisoare congelate si le-am fiert pana a scazut zeama pentru a obtine gemul. Nu am mai adaugat nimic altceva, zahar sau indulcitori.

city break in Oslo

O punga de chiftele de elan, de 500g a costat in jur de 45 de lei.

Mai jos o imagine cu ce alternative am mai gasit prin magazine, pui tikka masala si chili con carne, tot cam la acelasi pret.

Mai rar am gasit bucati de carne neprocesata, in majoritatea cazurilor am gasit semipreparate.

Un festival indian

In centru am nimerit la un festival indian si sperand ca preturile vor fi ceva mai mici ne-am infipt la coada.

Garlic Tikka kylling – pui cu usturoi, salata si orez 180 NOK adica 90 lei

O frigaruie cu carne de vita si salata, invelite in paine naan, pret 60 lei, ieftin pentru ei, putin si scump pentru noi.

Dulciuri cu indulcitori

Am gasit in mai toate supermarketurile dulciuri cu indulcitori si am gustat si eu cateva. Din pacate nu am facut poze la tot ce am incercat dat toate au fost super gustoase. Budinci, ciocolata cu lapte, crema de ciocolata, bomboane etc.

Am avut ghinionul de a prinde o zi caniculara cu temperaturi de peste 30 de grade, asa ca am simtit nevoia sa ma racoresc cu o inghetata. Nu am gasit in drumul meu, asa ca am luat o punga de fructe congelate si crema de ciocolata cu indulcitor. A fost super!

Am facut poze la cateva produse din magazine ca sa va dati seama si de preturi. Ca sa calculati cati lei, impartiti pretul din NOK la 2. In supermarket nu mi s-au parut preturile chiar exagerate, dar depinde si de ce produse cauti. Pentru bautorii de bere am o veste proasta. O doza de bere in supermarket costa 15 lei.

Norvegienii sunt foarte sociabili si au gratare peste tot

Mi s-a parut extraordinar faptul ca langa fiecare cladire de locuinte existau pe strada, in parcuri, in curti, dar si pe cladiri, spatii de socializare. Bancute cu mese si gratare la tot pasul. Oamenii sunt foarte prietenosi, linistiti, dar si foarte civilizati.

Am stat la un pahar de vorba in curtea interioara a cladirii unde am fost cazati si ni s-a parut de vis.

Am facut si gratar intr-o seara pe acoperisul cladirii in care locuiesc prietenii nostri. Sus erau amenajate spatii de relaxare pentru locatari, cu mese, bancute si un grill pe gaz, de care se puteau folosi toti locatarii.

Am gasit intr-un magazin 2 ultime caserole de cotlete si le-am luat fara sa stam pe ganduri. Au iesit minunate la grill.

Am servit cotletul de porc cu salata baby spanac, ceapa, rosii, avocado si zeama de lamaie

Oslo este cel mai curat oras din cate am vizitat pana acum. Cu toate ca se incingeau gratare pe insule, pe plaje si in parcuri, oamenii pastrau curatenia, iar atmosfera era foarte linistita.

Gratarele pentru parc sunt de unica folosinta, tavi de aluminiu cu carbuni cu aprindere rapida si un mic grilaj deasupra, am vazut si la noi in magazine, dar probabil nu au prins la fel de bine, noi fiind obisnuiti cu gratare mai serioase.

Recunosc ca mi-am imaginat norvegienii mai reci, in realitate sunt pe cat de relaxati pe atat de sociabili. Vorbesc majoritatea foarte bine engleza si sunt foarte zambitori.

Am descoperit ca oamenii pot fi fericiti si fara sa se manifeste zgomotos, desi noi romanii suntem mai vulcanici, traim viata cu mai multi decibeli decat altii.

De aici si o intamplare amuzanta. Stand la un pahar in curtea interioara a cladirii in care am fost cazati, ne-am incins cu musafirii la discutii si la un moment dat s-a apropiat o doamna spre noi. Eu chiar imi imaginam ca vine sa ne certe ca suntem prea galagiosi. Dar de unde, doamna cu un zambet larg, a venit sa ne salute si sa ne ureze distractie placuta.

Excursie pe munte in city break in Oslo

Am facut si o excursie pe munte, doar, doar sa mai consumam din carbohidrati. Desi obiectivul era sa ajungem la partia de ski, am fost mult mai impresionati de alte lucruri superbe pe care le-am descoperit pe traseu.

Am descoperit pe munte statuia unui troll, un lac, o biserica de lemn foarte veche si o cabana traditionala. Am intrat in restaurant doar sa cumparam apa si am rezistat cu greu prajiturilor expuse.

city break in Oslo

In biserica se sarbatoarea o zi de nastere. Nu stiu cum vine asta, dar cineva canta la pian in biserica, iar afara mesele erau pregatite pentru festin.

Cateva poze din city break -ul nostru in Oslo.

Cladiri moderne, cel mai frumos muzeu al satului norvegian, cruaziere pe insulele din apropierea Osloului si un parc imens cu nenumarate cascade si foste fabrici transformate in cladiri de birouri, hoteluri si restaurante.

city break in Oslo

Vezi si experientele noastre din alte excursii:

Miscare si peisaje fantastice langa Bran

Scoici si un traseu in Rezervatia naturala Yailata din Bulgaria

Dieta keto in Turcia

Keto la pret accesibil in Franta

Keto ieftin in Madrid

Portugalia si 5 greseli alimentare in excursie

Balmos si alte mancaruri traditionale din Bucovina

Giant’s Causeway – Un traseu superb in Irlanda de Nord

Low carb in Marea Britanie si Irlanda?

Summary
City break in Oslo
Article Name
Description
Oslo este un oras spectaculos, unde legendele vikingilor si frumusetea naturii se combina perfect cu modernul si civilizatia, dar in acelasi timp si unul dintre orasele cele mai scumpe pe care le-am vizitat pana acum.
Author
Publisher Name
Retete-dieta.ro
Vezi si alte retete dieta in vacanta
array(1) { [0]=> object(WP_Term)#7162 (16) { ["term_id"]=> int(82) ["name"]=> string(16) "dieta in vacanta" ["slug"]=> string(16) "dieta-in-vacanta" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(82) ["taxonomy"]=> string(8) "category" ["description"]=> string(214) "Dieta in vacanta, fie ea vegan, low carb sau keto. Credem ca ideile noastre te pot ajuta sa tii dieta indiferent unde te vei afla in concediu. Iti aratam si pe unde ne-am plimbat ca sa te incurajam sa faci miscare." ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(18) ["filter"]=> string(3) "raw" ["cat_ID"]=> int(82) ["category_count"]=> int(18) ["category_description"]=> string(214) "Dieta in vacanta, fie ea vegan, low carb sau keto. Credem ca ideile noastre te pot ajuta sa tii dieta indiferent unde te vei afla in concediu. Iti aratam si pe unde ne-am plimbat ca sa te incurajam sa faci miscare." ["cat_name"]=> string(16) "dieta in vacanta" ["category_nicename"]=> string(16) "dieta-in-vacanta" ["category_parent"]=> int(0) } }

Ana Maria

"Incerc sa adopt un stil de viata cat mai sanatos, sa consum in fiecare zi legume, sa inlocuiesc din cand in cand proteinele animale cu cele vegetale si sa consum cat mai putini carbohidrati. Mananc in general disociat si tin fasting hipocaloric atunci cand simt ca pot incepe o cura de slabire."